2de leerjaar op bezoek in Schranshoeve

19 oktober 2018 - 2de leerjaar
2de leerjaar op bezoek in Schranshoeve

Vrijdag is het “Nacht van het Kempens erfgoed”. Dit jaar staat in Vorselaar de Schranshoeve in het middelpunt! Toevallig hadden de mensen van de heemkundige kring gehoord dat onze tweedeklassers experts zijn in het bouwen van een kinderboerderij. Daarom vroegen ze of wij ook een schranshoeve konden bouwen voor hun tentoonstelling. Dus trokken we donderdag naar daar. We stonden even stil bij de historische betekenis van een schranshoeve. De mensen konden er bescherming gaan zoeken in tijden van oorlog en schermutselingen. We bekeken de verschillende elementen van een schranshoeve: het woonhuis, de schuur, de moestuin en de vest. Daarna gingen onze kinderen aan de slag. Sommigen met bouwmaterialen en sommigen met papier. De resultaten kunnen jullie gaan bewonderen dit weekend tijdens de tentoonstelling in de Schranshoeve. Als afsluiter kregen we nog een lekkere hot-dog van de uitbaters van de Schranshoeve! We hoeven jullie vast niet vertellen dat die gesmaakt heeft! Dank je wel Maxime, Greet en Marcel!