Bezoek 6de leerjaar aan VTI Zandhoven

10 december 2018 - 6de leerjaar
Bezoek 6de leerjaar aan VTI Zandhoven

Vrijdag 7 december was een razend spannende dag voor onze zesdeklassers. Eindelijk! De eerste middelbare school die we bezoeken is het Vrij Technisch Instituut (VTI) te Zandhoven. Na een korte busrit zijn we klaar voor onze eerste activiteit.

Onder leiding van meneer Gielis (geen juf of meester meer, dat wordt wennen) maken we een soort ‘dokter bibber spel’. Meteen leren we van alles over houtbewerking, metaal en elektriciteit. Er werd zeer aandachtig geluisterd en dat schuren, vijzen en hameren ging bij iedereen vlot. De ene had wat meer hulp nodig dan de andere maar na een dik uur slaagden we allemaal in onze opdracht.

Tijd voor een welverdiende pauze. Ondanks de gietende regen genoten we van onze koek en een drankje op de speelplaats. Mag hier ook nog tikkertje gespeeld worden?

Na de ‘speeltijd’ verwelkomt de directeur ons en spelen we een quiz. Onze hersenen werkten op volle toeren terwijl we nadachten over de afkorting van LED en hybride wagens.

De tijd ging snel en plots moesten we al starten aan onze laatste activiteit, een rondleiding op campus. We gingen langs bij de opleiding automechaniek, houtbewerking en in het fablab. We verwonderden ons over de onderkant van een wagen en zagen hoe deuren en lades van een kast gemaakt worden. In het fablab zagen we maar liefst twee 3D-printers aan het werk en konden we zien hoe een laser kerstbomen uitsneed. Wauw!

Geïnspireerd keerden we weer naar onze school terug. Het begint nu echt dichtbij te komen. Dromen mag al maar eerst nog hardwerken in dat zesde 🙂