5B – Finale WhizzKids in Walibi

16 mei 2022 - 5de leerjaar
5B – Finale WhizzKids in Walibi

Op donderdag 12 mei mochten de kinderen van 5B deelnemen aan de finale van de WhizzKids wedstrijd. Deze finale ging door in ‘Walibi’. Het was een prachtige dag met mooi weer. De kinderen konden genieten van de attracties en speelden het finalespel in het park. We gingen op zoek naar kleurcodes, maakten drankjes met de ‘BarBot’ en zelfs programmeren stond op het programma.

‘WhizzKids’ is een wedstrijd voor scholen. Didactisch gebruik van ICT en media binnen de verschillende leergebieden staat centraal. In totaal namen er 1660 klassen van Vlaanderen en Nederland deel. Er namen 551 klassen van het 5de leerjaar en groep 7 (Nederland) deel aan de wedstrijd. Van deze 551 klassen haalden ‘De TypToppers’ van het 5de leerjaar van ‘Windekind’ de 1ste plaats!

We mochten tal van leuke prijzen mee naar huis nemen. Zo wonnen we een nieuwe chromebook en tal van educatieve spelletjes voor in de klas. De enige echte ‘WhizzKids’ trofee krijgt een plekje in onze klas.

Klik hier om de foto’s te bekijken.