Hoekenwerk Sport 2de leerjaar

22 november 2019 - 2de leerjaar
Hoekenwerk Sport 2de leerjaar

We deden een hoekenwerk als voorbereiding op de sportklassen.  Daarin oefenden we heel wat vaardigheden die we op sportklassen nodig zullen hebben.  Zo hebben we een bed opgedekt met hoeslaken, kussensloop en slaapzak.  We hebben de tafel gedekt en daarbij gelet dat het bestek juist ligt.  We poetsten onze tanden.  We oefenden het knopen van veters zodat de juf dat volgende week niet altijd hoeft te doen.  We leerden een pyjama of onesie opvouwen en onze slaapzak terug in het zakje stoppen.

We oefenden ook het schrijven van ons adres mét de juiste hoofdletters.  Wie op vakantie gaat, schrijft immers soms ook een kaartje of brief naar het thuisfront!

Tenslotte puzzelden we nog enkele belangrijke regels voor de sportklassen in elkaar!

Mama’s en papa’s die deze vaardigheden niet willen laten koud worden, mogen de stappenplannen bij de juf aanvragen om thuis verder te gebruiken .